Pokemon Go

Cateva idei despre Pokemon Go si Administratia Publica

30 Flares 30 Flares ×

Sa fim seriosi, era clar ca vom ajunge sa vorbim despre Pokemon Go si in contextul comunicarii in administratia publica :). De aproape 2 saptamani, jocul a luat avant in Romania, unde avem de-a face cu grupuri din ce in ce mai numeroase de utilizatori pasionati de vanatoarea si prinderea monstrilor amuzanti.

Un exemplu al gradului de popularitate a jocului este dat de cateva statistici recente – se pare ca utilizatorii petrec mai mult timp jucand Pokemon Go (in medie 33 minute zilnic) decat verificand noutatile de pe Facebook (22 minute) sau postand poze pe Snapchat (18 minute).

Cum ar putea un joc sa fie util si administratiei publice? In multe moduri, trebuie doar sa fim deschisi la idei creative!

Una dintre trasaturile de baza ale Pokemon Go este faptul ca animalutele amuzante apar in locuri variate, iar pentru a fi gasite si prinse, utilizatorii trebuie sa se deplaseze din locatie in locatie, pe baza hartilor virtual si a conexiunii via GPS. Ei bine, iata cateva idei prin care sectorului public ar putea beneficia de mania Pokemon Go:

Promovarea obiectivelor turistice

Diverse obiective turistice pot „gazdui” PokeStops sau Gyms (Sali de sport) in care jucatorii isi pot antrena jucatorii sau pot vana alti Pokemoni. Se pot organiza concursuri in diverse locatii turistice cum ar fi orase, sate, case memoriale, situri arheologice, pesteri, parcuri sau alte regiuni turistice etc care sa atraga utilizatorii pasionati de joc. Acestia nu doar vor “vana” Pokemonii, dar cel putin o parte din ei vor si vizita acele obiective!

Agentia de Turism a Regatului Hasemit al Iordaniei (Jordan Tourism Board) a lansat o competitie prin care incurajeaza cetatenii sa viziteze diverse locatii turistice si sa faca poze cu simpaticele animale. Cu cat utilizatorii impartasesc mai mult aceste poze pe retelele sociale, cu atat ei vor avea sansa sa castige o vizita de doua zile la Aqaba, un oras turistic de pe litoralul Regatului. Agentia a creat si un hashtag dedicat – #PokeGoJordan.

Un alt exemplu ar putea fi Arhivele Nationale din Washington, care au folosit jocul pentru a atrage vizitatori:

De asemenea, Pokemon Go poate deveni o modalitate de promovare a obiectivelor turistice a Romaniei in afara tarii, contribuind astfel la atragerea turistilor straini.

Promovarea muzeelor sau gradinilor zoologice

Muzeele sau Gradinile Zoologice se pot organiza in Pokemon Hot Spots (zone fierbinti) prin care pot gazdui PokeStops in dreptul principalelor expozitii sau spatii pentru animale. In acest fel utilizatorii vor putea prinde animalele din joc dar vor putea si vizita locatiile respective! Un exemplu in acest sens este SeaWorld din Orlando (SUA) care a gazduit un eveniment Pokemon Go, informand vizitatorii ca vor putea gasi Pokemoni rari in perimetrul parcului. SeaWorld Orlando are 25 Pokestops si doua Pokemon Gyms in parc.

Un alt exemplu este National Park Service care gazduieste o serie de evenimente speciale numite Pokemon Hunt events pentru a interactiona cu utilizatori noi. De asemenea, ei profita de ocazie pentru a ii educa putin pe acestia, conform cu activitatile lor specifice!

how-to-pokemon-go-public-service-government-national-mall

Promovarea bibliotecilor publice

Potrivit unui studiu Paneuropean asupra Bibliotecilor Publice, publicat in 2013, aproximativ 2,9 milioane de adulti din Romania (16% din numarul lor total) a folosit o biblioteca publica in cursul unui an. Acest lucru s-ar putea schimba daca bibliotecile ar decide sa intre in joc.

In Pokemon Go, utilizatorii prind sau antreneaza monstrii prinsi pentru a putea concura in Gyms (Sali de Sport). Acestea sunt locuri cu acces gratuit, publice si sigure, in care orice jucator poate avea access si poate juca. Adica, printre altele – bibliotecile!

Se pot organiza evenimente, utilizatorii pot fi invitati sa vaneze sau sa se antreneze in biblioteci, crescand astfel traficul si contribuind la cresterea vizibilitatii locatiei respective.  Se pot pune semne prin care utilizatorii sa fie intampinati in biblioteca sau se pot amenaja spatii speciale in biblioteca pentru lupte si antrenamente. O biblioteca a printat chiar si semnalistica prin care anunta utilizatorii legat de ce echipa controleaza la un moment dat Gym-ul.

Our Gym is currently controlled by

Iata cateva alte idei!

pokemon-go-public-sector-government-east-meadow-public-library

Cresterea interactiunii dintre cetateni si administratie

O alta trasatura de baza a jocului este potentialul benefic pentru sanatate. Deoarece se bazeaza pe datele GPS si Realitate Augmentata, aplicatia forteaza (la propriu) utilizatorii sa se deplaseze constant in cautare de Pokemoni. Jocul include chiar si functionalitati in acest sens – utilizatorii pot “incuba Oua Pokémon”, ceea ce necesita la jucatorii sa mearga 2, 5 sau chiar 10 kilometrii pana cand oul eclozeaza.

Cum pot benefica consiliile locale de acest lucru? Se pot organiza intalniri, drumetii sau plimbari prin oras/parc/paduri din apropiere, in cautare de Pokemons!

Fortele de politie & exemple de interactiune creativa cu audienta online

Pana si institutiile de ordine publica pot folosi Pokemon Go pentru a transmite informatii despre activitatile lor specifice, intr-un mod mai putin oficial.

De exemplu, departamentul de politie din Manchester, New Hampshire, a atras atentia multor internauti cu o postare simpatica pe Facebook prin care promova lista de persoane cautate:

how-to-pokemon-go-public-service-government-manchester-nh-police-768x839

Sau, pur si simplu, puteti “sparge” monotonia postarilor oficiale de pe conturile de social media ale institutiei voastre cu cate o postare despre unul dintre colegii care folosesc Pokemon Go:

Avem si noi cateva exemple in Romania. Politia de Frontiera Romana a postat pe pagina de Facebook un mesaj legat de activitatea lor, dar au inclus in conversatie si atractia momentului, Pokemon Go:

PFR

O alta postare amuzanta ii apartine politistului Marian Godina, care a povestit pe pagina sa de Facebook cum a aflat pentru prima oara despre joc:

Marian Godina

Politia Romania s-a alaturat si ea conversatiei globale si a sfatuit cetatenii, pe pagina de Facebook, legat de riscurile la care se expun atunci cand joaca Pokemon Go si circula pe domeniul public:

Politia Romana

Sectii de votare

Ne apropiem de alegerile parlamentare in toamna anului 2016 si Romania se confrunta, dupa cum se intampla si in alte tari, cu o rata din ce in ce mai scazuta a prezentei la vot. De asemenea, una dintre prioritatile noului guvern, dar si a Presedintiei Romaniei, este de a implica diaspora si de a-i oferi optiuni facile de a vota.

Ce ar fi daca sectiile de vot ar gazdui monstruletii simpatici din joc? Cu siguranta cetatenii ar fi mai „motivati” sa viziteze sectiile si chiar sa voteze (daca tot sunt acolo) :) Autoritatea Electorala Permanenta chiar a avut o postare simpatica pe pagina lor de Facebook, prin care au invitat oamenii sa prinda pokemonul de la standul AEP din aeroporturi si sa afle cu aceasta ocazie despre procedura votului prin corespondenta:

aep

Bineinteles, simple postari pe retelele sociale legate de Pokemoni nu vor avea o influenta prea mare si peste noapte asupra obiectivelor turistice sau apetitului romanilor fata de vizitarea muzeelor sau bibliotecilor. Dar aceste eforturi de comunicare creativa, dublate cu deschiderea institutiilor publice spre conversatii globale, pot ajuta la apropierea cetatenilor de spatiul public.

Sper sa vad cat de curand exemple de astfel de activari!

You Might Also Like

Published by

Andreea Hanganu

Peste 6 ani de experienta in comunicare si relatii publice, organizare de evenimente si comunicare online. Timp de 4 ani am coordonat strategia de comunicare in social media pentru una dintre cele mai mari reprezentante diplomatice din Romania, Ambasada Marii Britanii la Bucuresti.

One thought on “Cateva idei despre Pokemon Go si Administratia Publica”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *