Screenshot 2014-09-15 22.17.56

Ministerul Finantelor Publice a lansat Spatiul Privat Virtual

3 Flares 3 Flares ×

Birocratia stufoasa este una dintre marile batai de cap ale contribuabilului roman. Este o cauza constanta de critici din partea opiniei publice dar in acelasi timp este si o masinarie greoaie si dificil de schimbat pentru a tine pasul cu ritmul si provocarile zilei de astazi.

Cu toate acestea, ieri se pare ca Ministerul Finantelor Publice a facut pas inainte inspre digitalizarea si flexibilizarea sistemului de declaratii fiscale – prin lansarea Spatiului Privat Virtual, un ghid online de consulare a situatiilor fiscale. Utilizatorii vor putea afla soldul obligatiilor neachitate, deciziile de impunere, obligatiile de plata si alte informatii despre CAS-ul declarat de angajator.

Aplicatia se poate accesa aici si deocamdata este in faza de pilot, accesibila numai persoanelor fizice cu domiciliul in Bucuresti si Ilfov. Conform doamnei ministru Ioana Petrescu, „acestea [persoanele fizice] isi vor putea consulta situatia fiscala 24 de ore din 24 pe site-ul ANAF. Avem in vedere ca in 2015 sa extindem acest program in toata tara si dupa ce va fi extins va fi adaugat pe acest spatiu virtual privat si alte informatii, precum: decizii de impunere privind platile anticipate, decizii de calcul accesorii, se vor putea depune declaratii online la ANAF si vor fi informatii despre somatii si titluri executorii. Tot in 2015 avem in vedere sa extindem acest program si catre persoanele juridice care se vor putea loga prin username si parola”. (via Hotnews.ro)

Puteti afla mai multe despre aplicatie si planurile de viitor ale ministerului din comunicatul oficial, postat pe website-ul institutiei.

Eu am incercat aplicatia si mi-am creat, foarte repede si usor, un profil de utilizator. Doua aspecte insa mi-au atras atentia, din pacate mai putin placute. Primul este faptul ca aplicatia nu accepta emailurile de @yahoo ale utilizatorilor. Aceasta inseamna ca cei care au adrese de email @yahoo.com vor trebui sa se inregistreze cu o alta adresa, a unui alt client de email.

A doua observatie ar fi ca, o data contul meu creat, aplicatia ma anunta ca „Pentru a valida înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual, este necesar să vă prezentaţi la orice administraţie fiscală de pe raza Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, în termen de 10 zile de la data primirii acestui mesaj, împreună cu actul de identitate în original şi numărul de înregistrare ce v-a fost atribuit.” Cu alte cuvinte, tot este nevoie de un drum offline cu un numar de inregistrare, in ciuda aplicatiei online care ar trebuie sa scuteasca tocmai aceste drumuri.

In rest aplicatia merge repede, exista niste sectiuni de informatii si linkuri suplimentare dar utile celor care au nevoie de informatii fiscale. Pe langa asta, ideea din spatele proiectului este foarte buna si sper sa se pastreze planul de dezvoltare anuntat astazi de Premier si Ministrul Finantelor Publice. Exista si cadru legislativ care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale – OUG 40/2014, publicată in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014. Si sunt sigura ca si micile limitari de care v-am povestit mai sus se vor remedia in perioada urmatoare, pentru a crea o experienta user-friendly.

Felicitari autoritatilor pentru acest inceput si o sa urmaresc cu mare interes noutatile din aceasta zona!

You Might Also Like

Published by

Andreea Hanganu

Peste 6 ani de experienta in comunicare si relatii publice, organizare de evenimente si comunicare online. Timp de 4 ani am coordonat strategia de comunicare in social media pentru una dintre cele mai mari reprezentante diplomatice din Romania, Ambasada Marii Britanii la Bucuresti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *