Screenshot 2015-01-22 07.06.32

Raportul Forrester Research, schimbarile Facebook si opinia lui Neal Schaffer

8 Flares 8 Flares ×

Astazi am invitat-o pe Maria Borteanu sa ne vorbeasca despre schimbarile recente in algoritmii Facebook, impactul asupra activitatii specialistilor in marketing si parerea lui Neal Schaffer in aceasta privinta. Maria este unul dintre organizatorii conferintei ‘Maximizing Social Media for Professionals and Businesses‘  care il va aduce la Bucuresti in februarie pe Neal. DigitalDiplomacy.ro este unul dintre partenerii acestui eveniment.  

Inca de anul trecut, profesionistii de marketing au fost alertati de reducerea reach-ului organic al posturilor promotionale ale brandurilor pe care Facebook le anunta.

In urma anuntului facut de Facebook, respectata companie de cercetare de piata, Forrester Research a publicat in Noiembrie 2014, raportul ‘Social Relationship Strategies That Work’ , prin care ii sfatuia pe profesionisti sa nu mai foloseasca Facebook daca doresc sa construiasca relatii in social media cu clientii lor.

Autorii raportului declarau ca miscarea facuta de Facebook prin continuarea reducerii reach-ului organic a facut ca profesionistii de marketing sa nu mai fie satisfacuti de performanta paginilor de Facebook, concluzionand ca astfel brandurile nu mai au nici o relatie in social media cu proprii clienti. In aceasi masura le sugera profesionistilor – care au investit deja un arsenal de resurse financiare, tehnologice si umane fara a primi in schimb valoare – sa se orienteze catre alte retele de socializare, mai putin aglomerate decat Facebook.
In incheierea raportului, autorii prevesteau faptul ca in urmatorii doi ani profesionistii de marketing vor inceta sa mai fie ‘obsedati’ de Facebook, ceea ce va duce la sfarsitul dominatiei de 10 ani a retelei in marketingul prin social media si ca aceasta va ajunge sa fie doar un loc de stocare a reclamelor promotionale.

La momentul publicarii raportului, Facebook nu a comentat la cererea lansata de catre Forrester Research.

Acum la inceput de an 2015, am cerut parerea lui Neal Schaffer legata de schimbarile facute de Facebook ce au intrat deja in vigoare. Acesta a declarat ca algoritmul Facebook se va schimba in permanenta si ca o va face in continuare fiind similar cu schimbarile pe care Google le face la algoritmul SEO. Multi au reactionat in ultima vreme de cate ori Facebook a facut update-uri ale algoritmului‘Edgerank’, dar adevarul este ca Facebook doreste sa fie in continuare pe primul loc in preferintele celor care folosesc social media. Daca nu ar fi facut asta, News Feed-ul utilizatorilor ar fi fost aglomerat de mesaje promotionale, implicit utilizatorii ar migra pe alte retele de socializare. Facebook, in urma analizarii atente, a inteles acest lucru si a decis sa clasifice continutul anumitor mesaje ca fiind strict promotionale, astfel sa le reduca din algoritmul sau.

In declaratia originala, Facebook anunta ca a clasificat ca fiind ‘promotionale’, mesajele din Status Updates, astfel:

  • Posturile care doar promovau cumpararea unui produs sau instalarea unei aplicatii
  • Posturile care promovau intrarea in promotii sau concursuri fara un context real
  • Posturile care foloseau acelasi continut din reclamele publicitare

Neal Schaffer declara ca este convins de faptul ca profesionistii de marketing prin social media oricum nu folosesc acest gen de posturi, deci efectul asupra Edgerank –ului paginilor proprii sau ale clientilor lor va fi minim. Dar daca mai exista cineva care foloseste posturi de genul celor de mai sus, trebuie sa inteleaga ca zilele engagementului organic s-au incheiat.

Neal Schaffer va sustine la Bucuresti, conferinta si workshopul ‘Maximizing Social Media for Professionals and Businesses, pe data de 25 Februarie, la Crystal Palace Ballrooms.
Inregistrarea participantilor este deschisa si se poate face pe site-ul Digitalexpertshub.com. DigitalDiplomacy.ro este unul dintre partenerii evenimentului.

Maria Borteanu

Project Lead
Marketing & Business Development Manager
Digital Experts Hub

You Might Also Like

Published by

Andreea Hanganu

Peste 6 ani de experienta in comunicare si relatii publice, organizare de evenimente si comunicare online. Timp de 4 ani am coordonat strategia de comunicare in social media pentru una dintre cele mai mari reprezentante diplomatice din Romania, Ambasada Marii Britanii la Bucuresti.

2 thoughts on “Raportul Forrester Research, schimbarile Facebook si opinia lui Neal Schaffer”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *