poza

Starea drumurilor si comunicarea

27 Flares 27 Flares ×

Partea de sud a Romaniei se afla in acest moment sub Cod Portocaliu de viscol si ninsori iar din cauza conditiilor dificile de mers multe drumuri nationale si judetene, curse aeriene sau feroviare se confrunta cu intarzieri, restrictionari de circulatie, ambuteiaje sau, mai grav, accidente. Nimic prea deosebit pana acum, doar este iarna si ne putem astepta ca astfel de lucruri sa se intample. Romania nu a avut noroc de ierni blande si mediteraneene pana acum, astfel de evenimente meteorologice nu ar trebui sa fie neasteptate sau nemaivazute.

In conditiile acestea, comunicarea situatiei de pe teren – ce drumuri sunt inchise, care sunt rutele ocolitoare, ce alternative exista pentru cei care se deplaseaza si care sunt solutiile pe care autoritatile competente le iau pentru a ajuta la rezolvarea cat mai buna a situatiei – devine foarte importanta. Avand in vedere ca peste jumatate din gospodariile din Romania au acces la internet (INS, noiembrie 2013) si  26% dintre romani sunt posesori de telefoane inteligente (potrivit unui studiu Google si Ipsos MediaCT), aceste  informatii trebuie sa fie accesibile online.

Din pacate, Ministerul Transporturilor nu are o pagina de Facebook sau orice prezenta pe vreo retea de socializare prin care sa comunice cu cei pe care ar trebui sa ii ajute chiar in aceste momente, cu atat mai putin CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania). Website-urile celor doua institutii sunt actualizate cu comunicate de presa in care anunta, in cateva detalii, starea drumurilor, a rutelor feroviere si aeriene. CNADNR anunta pe prima pagina un Tel Verde (0800809360) care poate fi apelat pentru a afla ce se intampla pe teren si care sunt rutele ocolitare accesibile soferilor. Din pacate insa, un prieten tocmai mi-a povestit ca a apelat acest numar iar persoana de la capatul celuilalt al firului se pare ca nu stia situatia  (starea traseului Iasi-Bucuresti si ce alternative sigure de transport rutier sunt) si nu a putut oferi informatii actualizate si utile.

O harta digitala ce poate fi actualizata in timp real iar informatia rezultata sa poate fi impartasita pe retelele sociale ar salva foarte mult timp si ar ajuta, fara indoiala, soferii sau calatorii prinsi in mijlocul unor asemenea conditii meteorologice dificile. O pagina de Facebook actualizata cu sfaturi si puncte de contact agregate, un cont de Twitter oficial care sa emita anunturi periodice, o aplicatie online menita sa ofere tocmai acest tip de informatii, toate si oricare dintre aceste instrumente moderne de comunicare ar putea fi o solutie. Numerele de telefon de contact, paginile web actualizate cu comunicari oficiale, toate acestea bineinteles ca sunt importante, exista categorii de public care inca au nevoie de ele. Insa, in era tehnologiei, autoritatile trebuie sa inteleaga ca audienta lor s-a diversificat si ca este nevoie sa vina in intampinarea cetatenilor cu informatii esentiale, nu sa astepte ca acestia sa le gaseasca din presa, de pe felurite website-uri de institutii sau de la cunoscuti si prieteni.

Scopul articolului nu este de a critica, din nou, institutiile statului. Este intotdeaua usor sa stam pe margine si sa asteptam ca altii sa vina cu solutii. Dar cred ca sunt situatii cand numai institutiile pot oferi aceste solutii, pentru ca doar ele au, sau ar trebui sa aiba, acces la informatiile necesare.

Numerele de telefon pe care le-am gasit si pe care i le trimisesem prietenului meu calator sunt cele de mai jos. Daca stiti de alte resurse online cu informatii utile despre starea drumurilor, chiar si neoficiale, va rog sa le lasati aici in comentarii, le putem promova mai departe. Si aveti grija la drum!

  • 0800 80 9360
  • 021 318 66 97
  • 021 9360
  • 021 264 3334
  • 021 264 3333

Update:  se pare ca puteti gasi aici informatii actualizate despre situatia drumurilor la nivel national. Multumim Andrei Brad!

You Might Also Like

Published by

Andreea Hanganu

Peste 6 ani de experienta in comunicare si relatii publice, organizare de evenimente si comunicare online. Timp de 4 ani am coordonat strategia de comunicare in social media pentru una dintre cele mai mari reprezentante diplomatice din Romania, Ambasada Marii Britanii la Bucuresti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *