dupa 25 ani_uk

Un bun exemplu de campanie online pe un blog institutional

48 Flares 48 Flares ×

Ambasada britanica din Romania a inceput inca din 2009 sa foloseasca noile tehnologii in a-si dezvolta activitatile de comunicare a institutiei. A lansat inca de atunci un blog oficial, institutional, actualizat constant de catre ambasadorul britanic, diversi colegi din staff-ul ambasadei sau invitatii lor speciali.

Iata ca ambasada foloseste cu creativitate si viziune acest blog pentru a se alinia realitatilor din spatiul romanesc si pentru a promova conexiunile mai putin vazute intre britanici si romani. Pentru ca in 2014 se implinesc 25 de ani de la Revolutia din 1989, ambasadorul britanic va gazdui pe blogul sau memoriile unor jurnalisti, diplomati britanici, si nu numai, care se aflau in Romania in acea perioada sau erau conectati la evenimentele din decembrie 1989.

Astfel, puteti gasi pe blog amintirile lui Nigel Townson (Directorul British Council Romania), istoricul si profesorul britanic Dennis Deletant, fostul jurnalist britanic Ruport Wolfe Murray, jurnalistul Christopher Walker (Times) sau Mike Brown, fost diplomat britanic. 

Va incurajez sa cititi postarile, sunt informatii foarte interesante scrise intr-un stil prietenos, direct, pe alocuri umoristic dar cu siguranta incarcate de istorie si sentimente. Ideea celor de la ambasada, aceea de a puncta un moment specific din istoria Romaniei moderne printr-o serie de articole de tip „guest post”, demonstreaza atat legaturile invizibile dintre romani si britanici cat si simplitatea comunicarii online in a aduce mai aproape de utilizatori informatii legate obiectivele unei institutii precum o reprezentanta diplomatica.

Postarile sunt promovate activ pe conturile online ale ambasadei, ocazie cu care sunt repartizate usor de catre fani catre alti utilizatori potentiali interesati, marind astfel audienta potentiala.

De asemenea, pentru a aduce si un element de interactivitate in aceasta campanie, ambasada a lansat si un concurs inedit pe Facebook. Numit sugestiv „Dupa 25 de ani: our challenge”, concursul provoaca utilizatorii sa isi faca un selfie cu o amintire din anii de dinainte de decembrie 1989, fie ca este vorba despre un clasor cu timbre, un snur sau o cravata de pionier, o fotografie de atunci sau poate colectia de diapozitive :). Sunteti invitati sa intrati in concurs pana pe 12 decembrie. Castigatorul va fi ales prin tragere la sorti si va primi un premiu inedit – o invitatie la un eveniment special organizat de ambasada in inima Bucurestiului pentru a celebra 25 de ani de libertate (premiile ca invitatie in cadrul unui eveniment sunt o buna modalitate de a recompensa participarea intr-un concurs, in cazul lipsei unui buget mai extins!)

Vorbeam la cea mai recenta intalnire DigiGov despre bloguri institutionale dar si despre ce fel de concursuri pot fi organizate de institutiile publice pe conturile lor online, in absenta unui buget minim – cea mai recenta campanie a ambasadei britanice este un bun exemplu de comunicare online creativa si in acelasi timp orientata catre obiectivele si strategia organizationala! De altfel, blogul ambasadorului britanic este un bun exemplu de cum poate arata un blog institutional, ce fel de informatii pot fi postate acolo si cum ar trebui acestea sa fie scrise.

 

You Might Also Like

Published by

Andreea Hanganu

Peste 6 ani de experienta in comunicare si relatii publice, organizare de evenimente si comunicare online. Timp de 4 ani am coordonat strategia de comunicare in social media pentru una dintre cele mai mari reprezentante diplomatice din Romania, Ambasada Marii Britanii la Bucuresti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *