cover-DD-martie

Revista celor mai interesante noutati din lumea digitala

10 Flares 10 Flares ×

Asa cum v-am obisnuit deja la fiecare sfarsit de saptamana, am pregatit o revista a celor mai interesante noutati din lumea diplomatiei digitale. Principalele stiri din aceasta saptamana au fost blocarea retelei Twitter de catre autoritatile din Turcia si discutia via Google Hangout despre utilitatea ca diplomatii sau liderii politici sa foloseasca ei insisi conturile de Twitter (in locul asistentilor lor).

Social Media si alegerile europarlamentare din 2014

Pe 2 aprilie 2014 Alec Ross, fost Consultant pentru Inovatie al Secretarului de Stat Hillary Clinton va participa in cadrul unui eveniment in Bruxelles dedicat social media si campaniei europarlamentare din 2014. Puteti urmarit evenimentul via live streaming aici

Turcia blocheaza accesul la retelele Twitter si YouTube

Autoritatile centrale din Turcia au decis sa blocheze accesul cetatenilor la Twitter, pe motiv ca reteaua a refuzat constant cererile guvernului de a indeparta un anumit continut considerat a fi impotriva premierului Erdoğan. La momentul respectiv, premierul Recep Tayyip Erdoğan si-a anuntat intentia de a “eradica” Twitter. Miercuri, un tribunal turcesc a cerut ridicarea restrictiei. Decizia a fost blamata de institutiile Uniunii Europene iar Twitter a anuntat la randul sau ca va actiona in instanta decizia autoritatilor turcesti. In ciuda interdictiei, efectul a fost invers – cetatenii turci au gasit modalitati alternative de a comunica pe Twitter si astfel s-a identificat un numar record de postari. Ieri, Turcia a anuntat ca blocheaza si accesul la YouTube, in urma difuzarii unor inregistrari controversate ce pun sub semnul intrebarii regimul Erdoğan.

Ar trebui ambasadorii sau liderii politici sa posteze personal pe Twitter?

Si daca da, cum si-ar putea gestiona acestia timpul necesar unei asemenea activitati? Pot asistentii sau consilierii acestora sa inlocuiasca implicarea persoanei respective? Cum putem scrie tweet-uri de succes? Puteti gasi raspunsuri la toate aceste intrebari daca urmariti inregistrarea discutiei online via Google Hangout intre unii dintre cei mai activi „twiplomati”  inclusiv*: Nicola Clase (Ambasadorul Suediei in Marea Britanie),
Tom Fletcher (Ambasadorul britanic in Liban), Andreas Sandre (Coordonatorul Departamentului de Comunicare, Ambasada Italiei la Washington, DC), Charlotta Ozaki Macias (Coordonatoarea Departamentului de Comunicare, Ministerul de Externe al Suediei), Martha McLean (Deputy Director, Comunicare online, Ministerul de Externe al Canadei), Andrew Stroehlein (European Media Director, Human Rights Watch),
Róisín Traynor (Online Editor, International Crisis Group). Discutia a fost moderata de Matthias Lüfkens (Digital Practice Leader EMEA, Burson-Marsteller).

Reteaua Twitter a membrilor Parlamentului European

Twitter a devenit un canal important de comunicare politica in multe dintre tarile europene. Politicieni, activisti, lobbyists, experti sau jurnalisti folosesc Twitter pentru a se informa dar si pentru a intra in discutii relevante pe subiecte legate de contextul politic curent. In ceea ce priveste alegerile europarlamentare care urmeaza a fi organizate in mai, Twitter va fi parte integranta din mixul de comunicare. Puteti vedea aici o analiza a activitatii pe twitter a membrilor Parlamentului European.

Prima postare pe Twitter

Twitter a pus recent la dispozitia utilizatorilor sai o aplicatie care permite vizualizarea primului tweet al oricarui utilizator. Se pare ca prima postare pe Twitter a presedintelui Rusiei, Vladimir Putin, dateaza din 2012 si este o remarca la adresa liderului Statelor Unite ale Americii: „Felicitari presedintelui ales al Statelor Unite Barack Obama. („Congratulations to US President-elect Barack Obama.”) a fost primul tweet publicat pe contul oficial în limba engleza a lui Putin, @PutinRF_Eng, care dateaza din 8 noiembrie 2012.

You Might Also Like

Published by

Andreea Hanganu

Peste 6 ani de experienta in comunicare si relatii publice, organizare de evenimente si comunicare online. Timp de 4 ani am coordonat strategia de comunicare in social media pentru una dintre cele mai mari reprezentante diplomatice din Romania, Ambasada Marii Britanii la Bucuresti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *